Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN TINK LYMFEDRAINAGE
Artikel 1 Definities
- Tink Lymfedrainage, gevestigd te Harderwijk, KvK-nummer 82019568, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtnemer.
- De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.
- De deelnemer van een webinar, lezing of online cursus wordt aangeduid als deelnemer.
- Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan opdrachtnemer tegen betaling werkzaamheden voor opdrachtgever en/of deelnemer verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden door of namens de opdrachtnemer waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door de opdrachtnemer in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
- Van toepassing is steeds de laatst toegezonden en geaccepteerde versie van de algemene voorwaarden. Opdrachtnemer is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien zij dit nodig acht. In een dergelijk geval zal zij een nieuwe versie van de algemene voorwaarden toezenden. Indien de nieuwe versie een ingrijpende wijziging bevat die nadelige gevolgen heeft voor opdrachtgever of deelnemer, heeft zij het recht om de overeenkomst te ontbinden
- De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever of deelnemer wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
Artikel 3 Aanbod
- Indien in het aanbod geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 30 kalenderdagen.
- Opdrachtnemer kan niet aan haar offerte worden gehouden indien de opdrachtgever of deelnemer redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
- Offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 4 Tarieven en betalingen
- De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
- Op de offerte staat de prijs van de gekozen dienst vermeld. Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten, worden apart gespecificeerd in de offerte.
- Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling. Opdrachtnemer komt het recht toe een aanbetaling of volledige betaling vooraf te verzoeken. Opdrachtnemer is gerechtigd de werkzaamheden op te schorten tot de (volgende) betaling is voldaan.
- Indien opdrachtgever een termijnbetaling niet nakomt, is opdrachtnemer gerechtigd haar diensten op te schorten tot de betaling is voldaan.
- De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Opdrachtnemer heeft het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de opdrachtgever of deelnemer.
- Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
- Indien de opdrachtgever of deelnemer in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is deze na het sturen van een ingebrekestelling van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever of deelnemer in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
- Indien de opdrachtgever of deelnemer in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever of deelnemer.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever of deelnemer zijn de vorderingen van opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 5 Informatieverstrekking
- Opdrachtgever of deelnemer stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan opdrachtnemer.
- Opdrachtgever of deelnemer staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Opdrachtnemer zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
- Opdrachtgever of deelnemer vrijwaart opdrachtnemer voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
- Stelt opdrachtgever of deelnemer niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van opdrachtgever of deelnemer.
- Wanneer opdrachtgever opdrachtnemer inhuurt voor het behandelen van een paard, dient opdrachtgever opdrachtnemer te allen tijde op de hoogte te houden van de gezondheidstoestand van het paard. Alleen dan kan opdrachtnemer verantwoorde en kwalitatieve behandelingen verlenen. Indien opdrachtgever in strijd met deze bepaling handelt, komt opdrachtnemer het recht toe (de verdere uitvoering van) de opdracht te weigeren.
- Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer op de hoogte te stellen van een eventuele besmetting op stal, zodat opdrachtnemer maatregelen kan treffen om verspreiding te voorkomen.
Artikel 6 Uitvoering van de overeenkomst
- Opdrachtnemer voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat opdrachtgever of deelnemer beoogt.
- Doordat enkele diensten van opdrachtnemer online geleverd worden, kan zij niet garanderen dat haar diensten op ieder moment bereikbaar zijn op iedere locatie.
- Opdrachtnemer zal opdrachtgever of deelnemer nooit verplichten iets te doen. Opdrachtgever of deelnemer dient de volledige verantwoordelijkheid te nemen en eigen keuzes en beslissingen te maken.
- Opdrachtgever of deelnemer is zich ervan bewust dat de diensten van opdrachtnemer geen vervanging zijn voor behandelingen van een dierenarts.
Artikel 7 Wijziging van de overeenkomst
- Opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst te beëindigen indien nieuwe feiten of omstandigheden zijn ontstaan, waardoor er sprake is van een verstoring van de vertrouwensrelatie. Opdrachtnemer is in een dergelijk geval niet gehouden tot een schadevergoeding.
- Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst aan.
- Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing worden beïnvloed. Opdrachtnemer stelt de opdrachtgever of deelnemer hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
- Indien opdrachtnemer tijdens het geven van een behandeling van mening is dat het paard zich niet in de juiste gezondheidstoestand bevindt om behandeld te worden of er zich andere omstandigheden voordoen die de veiligheid (van het paard) in gevaar brengen, is opdrachtnemer gerechtigd om een behandeling tijdelijk stop te zetten dan wel te annuleren.
- Wanneer onvoorziene omstandigheden zich voordoen en opdrachtnemer hierdoor verhinderd is de opdracht uit te voeren, kan opdrachtnemer de overeenkomst onderbreken of verplaatsen. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen, welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nodig zijn.
- Indien opdrachtnemer verhinderd is de opdracht uit te voeren, zal zij zich inspannen om de werkzaamheden te verplaatsen naar een ander moment of indien nodig vervanging te regelen. Indien niet tot een passende oplossing gekomen kan worden, heeft opdrachtgever of deelnemer recht op ontbinding met verrekening naar rato van de reeds betaalde bedragen.
- Annulering van een overeenkomst door de opdrachtgever of deelnemer is enkel schriftelijk mogelijk. Annulering kan tot 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst kosteloos plaatsvinden, tenzij de werkzaamheden binnen deze 14 kalenderdagen worden uitgevoerd of de overeenkomst B2B is gesloten. Buiten deze wettelijke bedenktijd gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
Bij annulering binnen 7 kalenderdagen voor aanvang van de werkzaamheden, wordt 50% van de geoffreerde kosten in rekening gebracht. In geval van een volledig traject, wordt 50% van een eerste behandeling in rekening gebracht. - Bij tussentijdse annulering worden de tot dan toe gemaakte en kosten en gewerkte uren + 50% van de nog openstaande werkzaamheden in rekening gebracht.
- Er is ook sprake van annulering indien een paard tussentijds wordt verkocht.
- Een losse behandeling, al dan niet binnen een traject, kan tot 48 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst; bij verplaatsing of annulering binnen 48 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze voor 50% doorberekend.
- Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten waar direct toegang toe wordt verleend, waaronder een online cursus, te ruilen en/of retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt deelnemer toegang tot zijn aankoop. Deelnemer stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
Artikel 8 Online cursus
- Indien het aanbod wordt aanvaard en de cursus online wordt aangeschaft ontstaat direct een betalingsverplichting voor de deelnemer.
- Deelnemer ontvangt na aankoop toegang tot de cursus. De cursus is zodoende uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor deelnemer niet de mogelijkheid toe komt de aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien de content in delen beschikbaar wordt gesteld is deelnemer bij annulering gehouden de ter beschikking gestelde content naar rato te vergoeden.
- Deelnemer ontvangt pas toegang tot de content na betaling van het overeengekomen bedrag.
- Opdrachtnemer heeft het recht de vergoedingen bij het opnieuw geven van een cursus aan te passen. Zij heeft tevens het recht de prijs in de aanloop naar een cursus aan te passen ter promotionele doeleinden.
- Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is echter niet verantwoordelijk voor het niet behalen van het resultaat dat deelnemer met aankoop beoogde. Deelnemer blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens het volgen van een cursus.
- Doordat voor het geven van de cursus gebruik wordt gemaakt van een platform van een derde, kan opdrachtnemer niet garanderen dat de cursus op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.
- Opdrachtnemer behoudt te allen tijde het recht om deelname te weigeren.
- Opdrachtnemer is gerechtigd de inhoud van een cursus uit te breiden, te beperken of aan te passen.
- Deelnemer verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de cursus te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De module is bedoeld om te inspireren, niet om te kopiëren. Het is tevens niet toegestaan content op social media te delen.
- De tijdens de looptijd van de cursus geleverde informatie blijven eigendom van opdrachtnemer. Zij zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de deelnemer om het materiaal tijdig te bekijken en waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een cursus belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelname en indien nodig, van toekomstige deelname, uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende content onverlet.
Artikel 9 Workshops en lezingen
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een workshop. In geval de locatie of data door opdrachtnemer wordt gewijzigd, heeft deelnemer het recht te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment. Indien een workshop niet offline plaats kan vinden door omstandigheden waar opdrachtnemer geen invloed op uit kan oefenen is opdrachtnemer gerechtigd de workshop online te geven. Dit geeft deelnemer geen recht op restitutie, tenzij anders overeengekomen.
- Voor sommige overeenkomsten zal worden gewerkt met een minimum aantal deelnemers. Indien het minimum aantal deelnemers niet wordt behaald, is opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Het reeds betaalde bedrag zal worden gerestitueerd, maar deelnemer komt niet in aanmerking voor verdere schadevergoeding.
- Wanneer een workshop staat gepland op een specifieke datum, is deze uitgesloten van het herroepingsrecht. Een workshop kan tot 7 kalenderdagen voorafgaand aan de workshop kosteloos worden geannuleerd. Wanneer deelnemer onverwachts verhinderd is voor een workshop mag het deelnamebewijs worden doorverkocht zolang de nieuwe deelnemer aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet, het deelnamebewijs niet voor een hogere prijs wordt doorverkocht dan de aanschafprijs en dit vooraf met opdrachtnemer wordt besproken. Indien het kaartje niet wordt doorverkocht, heeft deelnemer recht op 50% restitutie.
- Voor workshops of lezingen in opdracht geldt dat indien een van de deelnemers onverwacht verhinderd is, deze kosteloos kan worden vervangen door een andere deelnemer. Indien er geen vervanging plaatsvindt en er minder deelnemers zijn dan geoffreerd, blijft de geoffreerde prijs van kracht.
- Bij een lezing in opdracht dient opdrachtgever zorg te dragen voor de benodigde voorzieningen tijdens een workshop op locatie, waaronder een scherm, presenter, beamer en verlengsnoer, tenzij anders overeengekomen.
- Wanneer foto’s worden gemaakt tijdens een workshop of lezing dient dit te allen tijde kenbaar te worden gemaakt aan opdrachtnemer en het is uitdrukkelijk verboden deze content voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Beeldmateriaal mag enkel worden gedeeld op social media wanneer opdrachtnemer in het bericht wordt getagd en geen duidelijk cursusmateriaal zichtbaar is. Wanneer andere deelnemers herkenbaar op dit beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig. Het is niet toegestaan video’s te maken.
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een workshop belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan de desbetreffende workshop of toekomstige workshops uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor desbetreffende workshop onverlet.
Artikel 10 CPL traject
- Een CPL traject is bedoeld om een eigen paard te behandelen. Dit traject leidt deelnemer niet op tot het behandelen van andere paarden.
- Een traject is niet overdraagbaar.
Artikel 11 Overmacht
- In geval van overmacht is opdrachtnemer gerechtigd haar werkzaamheden te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar opdrachtnemer redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekenhuisopnames, ongevallen, brand, een pandemie of overheidsmaatregelen.
- Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing, zoals verplaatsing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden in een dergelijk geval onmiddellijk opeisbaar.
- In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de overeenkomst te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand, tenzij anders overeengekomen.
- Indien opdrachtgever de overeenkomst wenst te verplaatsen wegens covid, maar overheidsmaatregelen een voortzetting, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, is opdrachtnemer gerechtigd de kosten die hiermee gepaard gaan door te berekenen.
Artikel 12 Aansprakelijkheid schade
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens opdrachtgever of deelnemer verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
- Opdrachtnemer is geen medisch hulpverlener of alternatief hulpverlener en zal zich nimmer als zodanig voordoen. Opdrachtnemer is niet bevoegd om zelf diagnoses te stellen en helpt enkel met advies.
- Opdrachtgever of deelnemer blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een behandeling, cursus, webinar of lezing.
- Indien opdrachtgever of diens paard schade aanbrengt aan materiaal dat door opdrachtnemer ter beschikking is gesteld ter uitvoering van de overeenkomst, is opdrachtgever gehouden de taxatiewaarde van dit materiaal te vergoeden
- In het geval dat opdrachtnemer een schadevergoeding verschuldigd is aan opdrachtgever of deelnemer bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of wanneer uitkering uitblijft, tweemaal het bedrag dat door opdrachtnemer in rekening is gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.
- Opdrachtgever of deelnemer vrijwaart opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.
Artikel 13 Intellectueel eigendom
- De intellectuele eigendomsrechten op de door opdrachtnemer ter beschikking gestelde materialen en advies berusten bij opdrachtnemer. Het is nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
- Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
- Bij inbreuk komt opdrachtnemer een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
- Het is niet toegestaan opnames te maken tijdens een consult, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 14 Bijzondere bepalingen
- Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.
Artikel 15 Klachten
- Opdrachtgever of deelnemer is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 kalendermaanden na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan opdrachtnemer. Voor zakelijke klanten geldt een klachttermijn van 4 kalenderweken na afronding van de overeenkomst. Opdrachtnemer streeft ernaar klachten binnen 2 kalenderweken te behandelen.
- Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 16 Geschilbeslechting
- Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
- Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
- Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
- In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens opdrachtnemer en betrokken derden 12 maanden.